Monday, 9 April 2012

sekali salah daa

                                                                         Assalammualaikum

Aku sebenarnya konfius. Pasal satu freight forwarder ni. Nak dijadikan story, tadi aku ade kol forwarder ni tau. Nak tanya pasal payment la kan, ape lagi. hoho~

So, al-kisahnye macam ni..

Aku : helo, boleh pas kan saya ke bahagian akaun?
Receptionist : sebentar ye cik.

-tunggu punye tunggu lagu dah kuar macam2 dah ni. *blur seketika*
 (lagu kat radio aku lar..)

disebabkan lama bebenor aku menunggu nye, aku cuba la kol lagi sekali dengan harapan boleh bercakap dengan orang akaun tu kan.

Sekali lagi kol, perbualan berbunyi macam ni.

Aku : helo cik, pas kan saya di bahagian akaun.
Receptionist : tunggu sebentar ye cik.

-pas tu ade orang jawab..

Aku : hye, ni bahagian akaun ke?
Anonymous :  cik nak bercakap dengan siapa?

-aku tanya dia, dia tanya aku balik.. *hampeh tul

Aku : saya nak bercakap dengan bahagian akaun.
Anonymous : maaf cik, saya ni PA Datuk. salah transfer ni.

*alamak, kalau kau nak pas kan pada datuk pun boleh..boleh aku ayat anak datuk tu nanti..wakaka!

Aku : oh ye ke? maaf receptionist salah transfer la tu..
*perghh malu aku seketika..nasib baik aku belum bgtahu sape nama aku..hohoho~

so, pengajaran kat sini, hati2 la bila bercakap ngan receptionist..
bahaya betul receptionist tu..pas kan aku kat datuk terus.. :-)


No comments:

Post a Comment